ÜZLETÜNK: 1135 BP., XIII. KER., FRANGEPÁN U. 91. | H-P: 9.30 - 15.30 | +36-30-758-5520 vagy +36-30-234-5151

6 fontos szempont a csomagolások megtervezéséhez

Bár egy termék csomagolása egy átlagos szemlélő számára első ránézésre egyszerűnek is tűnhet, a csomagolás megtervezése egy nagyon bonyolult folyamatot igényel, és több különböző szempontnak is meg kell felelnie.

Ha cégünk nem rendelkezik alapos tapasztalattal ezen a téren, célszerű egy hozzáértő marketing és csomagolástervezés terén tevékenykedő vállalkozás segítségét igénybe venni. De milyen szempontoknak is szükséges egy csomagolásnak megfelelnie, míg a vásárlókhoz egyáltalán elérne.

csomagolás

1. Először is vannak törvényileg meghatározott követelményei annak, hogy bizonyos termékeket milyen minimális csomagolással kell ellátni.

2. Második fontos szempont a marketing jellemzők maximális figyelembe vétele. Itt meg kell pontosan határozni, hogy a termék csomagolása mennyiben utaljon a cégre, milyen mértékben jellemezze az adott terméket, és milyen egyensúly legyen e két szempont között.
A csomagolásnak több -féle fokozata van, a szállítási csomagolással a vásárló bizonyos termékek esetében egyáltalán nem találkozik, de vannak olyanok is amelyekkel igen, ugyanez a helyzet az úgynevezett gyűjtői csomagolással is. A marketing szempontjából tehát a legfontosabb csomagolási forma, amellyel a vásárló biztos, hogy találkozik, amit a kezébe foghat, megérinthet.

3. Harmadik fontos szempont az áru védelmével kapcsolatos. Az elkészítés helyéről a raktárokba való szállításhoz, majd onnan az eladás helyszínére szállításhoz, és a polcra, vagy vásárlótérbe való elhelyezésig olyan védelemben kell részesíteni az adott terméket, hogy az az általánosan előforduló helyzetekben semmiképpen se sérülhessen meg.

4. Negyedik szempont, hogy a termék szállítási és eladási csomagolás is tartalmazza azokat az információkat, ami a törvényileg előírtakon kívül nagymértékben elősegítheti a termék eladását.

5. Ötödik fontos szempont, ami bár összefügg a marketing szemponttal, külön is említést érdemel. Tény, hogy a vásárlók szeretik a szép és ízléses csomagolást, de sokan ugyanilyen előnyben részesítik a praktikusan elkészített csomagolást is. Kedvelik, ha a csomagolást a vásárlás után is használni tudják, akár a termék tárolására, akár a megvédésére.

6. Hatodik szempontként korunk egyre fontosabbá váló követelményét, a környezetvédelem szempontját említhetjük. Ennek vannak törvényi előírásai is, de ezen kívül egyre nagyobb azon vásárlók száma, akiknél a vásárlás során ez sokat nyom a latban.