ÜZLETÜNK: 1135 BP., XIII. KER., FRANGEPÁN U. 91. | H-P: 9.30 - 15.30 | +36-30-758-5520 vagy +36-30-234-5151

Vásárlási tájékoztató ruhacímkékhez

Hazánkban a fogyasztóvédelmi törvény tartalmazza azokat a részletes jogszabályban rögzített előírásokat, amely szerint minden Magyarországon forgalmazott termék és árú csak megfelelő formában kivitelezett kezelési és használati útmutatóval hozható csak forgalomba. Így ezt természetesen minden egyes ruházati és textil termék esetében is teljes mértékben figyelembe kell venni.


A ruházati termékekhez és egyéb textil termékekhez az előírások szerint elkészített címkéket többféle módon fel lehet helyezni, vagy mellékelni, ezt bizonyos módon az áru jellege is befolyásolhatja. Lehetséges bevarrással, a csomagoláson való feltüntetéssel és beragasztva is, valamint egyéb módokon. A címkéken a kötelezően felkerülő szövegnek és adatoknak mindig magyarul, jól olvasható formában, egyértelműen és közérthetően kell szerepelniük. Ezek az adatok nemcsak a vásárlók tájékoztatásához szükségesek, a hatóság is felhasználja azokat az ellenőrzések során.

 

A termék megnevezésének olyan formában kell szerepelnie a címkén, hogy az alkalmas legyen az egyértelmű azonosításra, a cég fantázia neve vagy védjegye nem elegendő és nem is helyettesítheti ezt a előírást.

  • Szerepelnie kell még rajta a felhasználási célja, rendeltetése, (például felsőruházati termék).

  • Szintén azonosíthatóan szükséges szerepelnie a forgalmazó és/vagy gyártó nevének, címének.

  • Ha az áru nem az Európai Unió területén készült, akkor kötelezően fel kell tüntetni a származási ország nevét.
  • Minden termék valamely minőségi osztályba sorolható, ennek is szerepelnie kell a címkén, azzal a kikötéssel, hogy amennyiben a termék nem I. osztályú, akkor azt is közölni szükséges, hogy ennek mi az oka.
  • A forgalmazott termékeknek lehetnek különleges tulajdonságai is, ha az a termék használatára bizonyos mértékben kihat, ezt a felhasználója számára is érthetően közölni kell.
  • A forgalmazónak végezetül fel kell tüntetnie a termék fogyasztói árát is.

  • Ezeken kívül a címkéken szerepelhet még az anyag összetétele, a kezelési útmutató akár jelképekkel, akár szövegesen feltüntetve,az adott termék méretei, amennyiben az konfekcionált tervezésű, a cég image-ét meghatároz márkajelzés, és megkülönbözető minőségi jelzés is.